Page 10 - revista-Mutua-MAZ- mutuamente-4-catalan-20111026

This is a SEO version of revista-Mutua-MAZ- mutuamente-4-catalan-20111026. Click here to view full version

« Previous Page Table of Contents Next Page »

NOMBRE APELLIDO APELLIDO. Cargo que ocupa y Empresa en la que trabaja.

/septiembre/2010 10

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Curabi-tur tempus odio et wisi. Suspendisse potenti. Vivamus molestie augue id libero. In lobortis nunc sit amet urna. Duis facilisis urna rhoncus erat. Donec faucibus nibh. Sed sollicitudin rutrum arcu. Praesent ultricies luctus wisi. Nullam eu justo ac mi sodales vo-lutpat. Vivamus justo ipsum, convallis et, scelerisque id, consec-tetuer eget, sem. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae;

Proin faucibus magna ut dui. Fusce sit amet tellus vitae leo cur-sus mollis. Vestibulum dapibus eros id wisi. Ut dui tortor, euismod at, fermentum a, malesuada ac, dui. Etiam lorem elit, malesuada in, consectetuer eget, pellentesque vitae, ipsum. Duis lectus ve-lit, facilisis id, euismod et, porttitor in, odio. Phasellus sed arcu. Pellentesque a massa. Nunc at nunc eu magna fringilla placerat. Phasellus ut tellus. Cras tortor ligula, pharetra id, dignissim quis, feugiat at, nibh. Nullam viverra tempor lacus. Duis sagittis.

Sed posuere. Nam leo sem, tempor eu, ultricies eu, posuere vel, orci. Donec elit elit, mattis at, mattis sed, ultricies ac, nibh. Ves-tibulum diam. Maecenas aliquet est ac purus. Praesent vel nulla. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos hymenaeos. Pellentesque ultricies, lacus ut euismod convallis, orci est fringilla elit, et nonummy mauris est id lorem. Etiam neque. Proin sem neque, condimentum eu, congue vel, ullamcorper non, elit. Vestibulum ante. Donec leo. Nullam sed tortor ac justo pellentesque pellentesque. Nulla euismod viverra felis. Cras porttitor lacus vitae augue. Nulla id dolor. Morbi elei-fend. Aenean massa. Curabitur vitae felis. Ut tellus ipsum, place-rat quis, pretium eleifend, vehicula eu, dui.

Aenean tempus iaculis ligula. Morbi hendrerit vestibulum leo. Cras nec dolor ac neque gravida consectetuer. Etiam tortor pede, dapibus id, malesuada ornare, iaculis ut, arcu. In vel leo. Nullam varius, arcu ut sodales eleifend, urna nisl lacinia urna, et euis-mod purus diam sit amet nunc. Vivamus sagittis turpis vitae eros. Vestibulum egestas metus et lorem. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos hymenaeos. Maecenas tempus arcu in wisi. Praesent lectus magna, sodales vitae, auctor rhoncus, pharetra non, sapien. Morbi a eros sit amet felis ele-mentum fringilla. Integer ullamcorper, ante quis luctus tincidunt,

orci diam facilisis arcu, et blandit quam elit id leo. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ri-diculus mus. Quisque facilisis. Curabitur molestie interdum urna. Integer a arcu. Praesent pharetra purus eu nunc. Nam eget augue sollicitudin tortor molestie fermentum.

Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos hymenaeos. Sed feugiat, ipsum vitae rutrum scele-risque, turpis mauris venenatis neque, viverra pulvinar risus odio eget quam. Vivamus pede justo, faucibus vel, pulvinar vel, porta eget, risus. Integer pulvinar dolor tempor nisl. Aliquam mi nulla, facilisis quis, euismod ac, accumsan vitae, tortor. In hac habitas-se platea dictumst. In vitae velit. Morbi sollicitudin odio ac pede. Morbi posuere, odio vitae tristique pulvinar, risus erat tincidunt erat, vel tempus ante magna ac wisi. Ut enim. Vestibulum tinci-dunt convallis justo. Vivamus at neque id ante ultricies viverra.

de març de 2011, n’exceptuen expressament al personal sanitari pròpiament dit. A més, aquest tema de la qualitat en la prestació de l’assistència sanitària també és present en el projecte de reial decret pel qual es regula la prestació de serveis sanitaris i de recuperació per les mútues d’accidents de treball i malalties professionals de la Seguretat Social a què abans fèiem referència.

Considera que aquesta situació es veurà agreujada pel règim de incompatibilitats recollit en el projecte de l’Ordre de prestacions sanitàries per al personal de Mútues que suposa aplicar un règim més ampli que el regulat per als funcionaris en la Llei 53/1984?

En relació amb el tema d’incompatibilitats, el projecte de reial decret sobre assistència sanitària abans esmentat ha restringit els supòsits d’incompatibilitat que es recollien en el projecte d’Ordre anterior i, a més, remet, quant al personal sanitari, al règim d’incompatibilitats vigents a la Comunitat Autònoma en què desenvolupin aquestes activitats, per tal de permetre a aquest personal acollir-se a l’excepció de la regla general de incompatibilitats que regeix en algunes comunitats.

L’esborrany del Projecte d’Ordre Ministerial pel qual es regula la prestació de serveis sanitaris i de recuperació per les mútues d’accidents de treball i malalties professionals que està elaborant el Ministeri de Treball i Immigració, estima que el 20 per cent de les actuacions assistencials derivades d’accidents de treball i malalties professionals s’està realitzant amb recursos aliens a les mútues. Quin criteri té el Ministeri en aquest àmbit?

Cal remetre, en relació amb aquesta qüestió, a les previsions que conté el projecte de real decret sobre assistència sanitària abans esmentat, d’acord amb el qual les mútues han de cobrir

les seves necessitats preferentment mitjançant el recurs als mitjans disponibles d’altres mútues o dels serveis públics de salut i, subsidiàriament i quan aquests serveis no existeixin o no reuneixin les condicions de sufciència necessàries, es pot recórrer al concert amb mitjans privats.

D’altra banda, recentment la Federació Nacional de Clíniques Privades ha xifrat en 300 milions d’euros el descompte màxim de facturació que suposaria per a les clíniques i hospitals privats l’aplicació d’aquest projecte, afegint que per a les Mútues representaria unes pèrdues d’entre 300 i 600 milions d’euros per haver d’augmentar la concertació amb els hospitals públics, centres amb un cost superior entre un 100 i 200% al sector privat, amb l’agreujant de l’augment de la durada de les baixes laborals com a conseqüència d’aquesta mesura. Si és així, que sembla que podria passar, que ens pot aclarir sobre l’assumpte?

Tot i que la notícia sobre el descens de facturació que suposaria per al sector privat l’aplicació del projecte de reial decret sobre assistència sanitària podria tenir cert caire interessat, cal assenyalar que resulta una mica prematura la seva quantifcació i que, en qualsevol cas, no seria acceptable que el sector públic, al qual pertanyen les mútues, concertés l’assistència sanitària amb clíniques i hospitals privats hi ha subocupació i excedents de capacitat en altres mútues i en hospitals públics, als quals, com he indicat anteriorment, caldria acudir en primer lloc per cobrir les necessitats existents. Pel que fa al cost superior i a l’augment de durada de les baixes laborals, hi ha vies, com les tarifes, per donar solució a aquests hipotètics problemes.

Diferents esmenes exposades pels principals grups parlamentaris al juny passat, proposen reformar el marc normatiu d’aplicació a les Mútues en el termini màxim de sis mesos, que ens pot

/octubre/2011

OCTAVIO GRANADO MARTÍNEZ. Secretari d’Estat de la Seguretat Social

“no seria acceptable que el sector públic, al qual pertanyen les mútues, concertés l’assistència sanitària amb clíniques i hospitals privats hi ha subocupació i excedents de capacitat en altres mútues”

Page 10 - revista-Mutua-MAZ- mutuamente-4-catalan-20111026

This is a SEO version of revista-Mutua-MAZ- mutuamente-4-catalan-20111026. Click here to view full version

« Previous Page Table of Contents Next Page »